16 اردیبهشت 1403
ابزار برقی یا ابزار شارژی؟

ابزار برقی بخریم یا ابزار شارژی

نویسنده:

|

تاریخ انتشار:

ابزار برقی یا ابزار شارژی؟مهم‌ترین سوالی که در زمان خرید ابزارالات، برای اکثر افراد پیش می‌آید انتخاب بین نوع برقی یا شارژی بودن ابزار است. انتخاب بین ابزارهای برقی و ابزارهای شارژی امری مهم و تاثیرگذاری است. محصولاتی مانند: انواع دریل، انواع اره، انواع پیچ گوشتی و دستگاه فرز و… از جمله محصولاتی هستند که به صورت برقی و شارژی تولید می‌شوند.

شما برای انجام مشاوره تخصصی برای خرید انواع ابزارآلات می‌توانید تا با شماره ۳۲۱۳۴۸۰۴-۰۳۴ تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی و رایگان، تیم کارشناسی ابزارالات بستام بهره مند شوید. امروزه با پیشرفت صنعت، این ابزارها دارای آپشن‌ها و ویژگی‌های متعددی هستند و انتخاب بین ابزارهای برقی و ابزارهای شارژی یک تصمیم مهم است که به عوامل متعددی بستگی دارد. ما در این بخش به بررسی مزایا و معایب ابزارهای برقی و ابزارهای شارژی می‌پردازیم.

مزایا و معایب ابزارآلات برقی

مزایا و معایب ابزارالات برقی

همان طور که از اسم این نوع ابزارآلات مشخص است مهم‌ترین منبع تغذیه این نوع ابزارها، تغذیه مستقیم از برق شهری است. ابزارهای مثل: دستگاه برش، سنگ‌زنی، چرخ‌دنده، حفره کن و… که همگی دارای ویژگی‌هایی هستند. خرید ابزارهای الکتریکی می‌تواند برای انجام وظایف مختلف در خانه، کارگاه، یا صنعت مفید باشد. این ابزارها مزایا و معایب خود را دارند که در زمان خرید باید در نظر گرفته شوند. در ادامه، به بررسی مزایا و معایب خرید ابزارات برقی می‌پردازیم:

مزایای ابزارآلات برقی

  • ابزارهای برقی معمولاً توان بالایی دارند و به شما امکان انجام کارها با سرعت و کارایی بیشتری را می‌دهند. این به معنای صرفه‌جویی در زمان و تلاش است و شاید یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ابزارآلات برقی نسبت به شارژی است.
  • بسیاری از ابزارهای برقی، به خصوص ابزارات دستی مانند مته‌برقی، اره‌برقی و سنگ‌زنی الکتریکی، دارای دقت بسیار بالایی هستند که اجازه می‌دهد کارها با دقت بیشتری انجام شود. در ابزار سیمی‌برقی افت سرعت و حرکت موتور و کمبود شارژ وجود ندارد.
  • ابزارهای برقی در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی در بازار یافت می‌شود و تنوع این نوع محصولات نسبت به شارژی بیشتر است.
  • ابزارهای برقی به شما امکان انجام کارها با سرعت بیشتر و با بهره‌وری بهتری را می‌دهند که می‌تواند در افزایش تولید و صرفه‌جویی در زمان و انرژی تأثیرگذار باشد.
  • ابزارهای برقی معمولاً قدرت برش و نفوذ بالایی دارند و به شما امکان برش مواد سخت یا حفره کردن در سطوح متنوع را می‌دهند.

معایب ابزاربرقی

مزایا و معایب ابزار برقی

نیاز به برق داشتن برق

بزرگترین عیب دستگاه‌های برقی که وسیله برقی برای روشن شدن و کارکردن همیشه باید در پریز برق و به منبع تغذیه خود متصل باشد، از ابزار برقی با توجه به کوتاه بودن سیم کابل نمی‌توان برای کارهای برشی روی قطعات حجیم در کارگاهای بزرگ، کار در فضای بیرونی، عملیات در ارتفاع و… استفاده کرد

وزن سنگین

برخی از ابزارهای برقی بسیار سنگین و بزرگ هستند که ممکن است در حمل و نقل و استفاده در مکان‌های محدود مناسب نباشد

نویز و انتشار گرما

بسیاری از ابزارهای برقی نویز تولید می‌کنند و گرمای زیادی تولید می‌کنند. این می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

مزایای ابزارآلات شارژی

مزایای ابزار الات شارژی
  • ابزارآلات شارژی ابزارهایی هستند که بر اساس باتری یا سلول‌های شارژی عمل می‌کنند. تفاوت اصلی آنها با ابزار‌های برقی در تغذیه و منبع قدرت است. این ابزارات مزایا و معایب خود را دارند. در ادامه، به بررسی مزایا و معایب ابزارات شارژی می‌پردازیم:

قابلیت حمل و نقل آسان

یکی از مزایای اصلی ابزارات شارژی این است که آنها بدون وابستگی به منبع برق مستقل قابل استفاده هستند. باتری یا سلول‌های شارژی آنها را قابل حمل می‌کنند، بنابراین می‌توانید آنها را به هر مکانی که لازم دارید حمل کنید.

انعطاف زیاد در کاربری

با توجه به این که ابزار شارژی بدون سیم کابل و برق است از این رو این نوع ابزار، به راحتی قابل حمل است و می‌توان از آن برای استفاده در انواع مختلف مکان‌ها و ارتفاعات بلند نیز استفاده کرد.

قابل استفاده در کارهای سبک و متوسط

ابزارات شارژی معمولاً برای انجام کارهای سبک و متوسط مناسب هستند. این ابزارات عموماً برای کارهای خانگی، تعمیرات کوچک و پروژه‌های ساخت و ساز معمولاً کافی هستند.

بهره‌وری انرژی

ابزارات شارژی معمولاً مصرف انرژی کمتری نسبت به ابزارات برقی دارند. این به معنای صرفه‌جویی در انرژی است.

معایب ابزارالات شارژی

معایب ابزار شارژی

محدودیت زمان کارکرد

یکی از معایب اصلی ابزارات شارژی این است که زمان کارکرد آنها معمولاً محدود است. باتری‌ها یا سلول‌های شارژی پس از مدتی نیاز به شارژ مجدد دارند.

مصرف انرژی

محدودیت در مصرف انرژی، بزرگترین عیب این نوع محصولات است. با توجه به این که تمام شدن شارژ دستگاه باعث خاموشی آن می‌شود ازاین رو برای پروژه‌های بزرگ مناسب نیست. و در صورتی که باتری شارژ شده زاپاس نداشته باشید، پروژه کاری دچار وقفه می‌شود.

کارایی محدود

ابزارات شارژی برای کارهای سنگین و پیچیده مناسب نیستند. آنها معمولاً دارای توان و کارایی محدودتری نسبت به ابزارات برقی هستند.

حداقل نویز و قدرت کمتر

برخلاف ابزارات برقی، ابزارات شارژی معمولاً دارای توان و قدرت کمتری هستند و ممکن است در کارهایی که نیاز به قدرت بالا دارند، ناکارآمد باشند.

هزینه خرید و تعمیر

در مقایسه به لوازم برقی مخارج تعمیر یک ابزار شارژی نیاز به بودجه بیشتری دارد و با وجود این که سال‌های زیادی از ساخت دستگاه‌های شارژی می‌گذرد؛ اما هنوز هم تعمیرات و خرید دستگاه و لوازم جانبی محصولات شارژی مانند یک ابزار برقی به شکل عمومی‌و همه‌گیر نیست.

نتیجه گیری

ابزار برقی بهتره یا شارژی

تصمیم گیری بین ابزارهای برقی و ابزارهای شارژی وابسته به نیازها و اولویت‌های شماست. هر دو نوع ابزار دارای مزایا و معایب خود هستند. برای انجام کارهای مختلف، ممکن است به هر دو نوع ابزار نیاز باشد. بنابراین، با دقت به نیازها و شرایط خود توجه کنید و تصمیمات خود را بر اساس آنها بگیرید.

نکته‌های مهم پایانی برای خرید ابزار شارژی یا سیمی!

منبع این نکات سایت آیچوب می باشد.

  •  از مدل‌های بی‌سیم (شارژی) برای پروژه‌های استفاده کنید که نیاز به قدرت زیاد نباشد. ابزار قدرت مانند پیکور اگر سیمی باشند به‌مراتب کارایی بهتری خواهند داشت.
  •  مدل‌های سیمی برای کارهای بزرگ مناسب هستند یا زمانی که به قدرت‌های زیادی نیاز دارید.
  •  اگر شما به دنبال ابزاری برای پروژه‌ای یا تعمیر در مدت‌زمان کوتاه هستید مدل‌های شارژی مناسب‌اند.
  •  برای پروژه‌های سنگین و زمان بر، حتماً از چندین باتری کمکی استفاده کنید تا خیالتان بابت ازدست‌ندادن زمان راحت باشد.
  •  هنگام انتخاب ابزارهای برقی شارژی ظرفیت باتری را بدانید. اینکه باتری کی شارژ تمام می‌کند و چقدر طول می‌کشد تا شارژ شود.
  •  اگر استفاده مدام و همیشگی از ابزار شارژی ندارید حتماً ابزار سیمی خرید کنید.

خواندن این مقالات نیز به شما پیشنهاد می شود:

راهنمای خرید جعبه ابزار

راهنمای خرید اره عمودبر یا اره چکشی

سوالات متداول

در صورت نیاز امکان خرید حضوری ابزارالات وجود دارد؟

-می‌توانید، به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه نماید. ابزار آلات بستام در شهر کرمان، بلوار جمهوری، خیابان کمیل، نبش کوچه 14، ساختمان بستام قرار دارد.

قیمت ابزارآلات در فروشگاه بستام ؟

-برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید به سایت فروشگاه و یا می‌توانید با مراجعه به فروشگاه، کلیه تجهیزات و ابزار آلات مورد نیاز خود را با بیشترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت خریداری کنید..

وارد شوید