29 اردیبهشت 1403
راهنمای خرید جعبه ابزار آلات

راهنمای خرید جعبه ابزار

نویسنده:

|

تاریخ انتشار:

یکی از لوازم ضروری و مورد نیاز برای نگه داری انواع ابزارالات برای هر خانه، کارگاه، شرکت و حتی ماشین داشتن یک جعبه ابزار یا کیف ابزار است که ابزارآلاتی مانند چکش، انواع پیچ و میخ، انبردست و … را در خود جای می‌دهد. وجود جعبه ابزار و خرید جعبه ابزار، برای نگه داشتن همه ابزارآلات کوچک و بزرگ کنار هم ضروری است.

کاربرد اصلی جعبه ابزار در تعمیرات خانگی، اصلاحات ساده و تعمیرات خودرو و دیگر موارد صنعتی است. با داشتن یک جعبه ابزار مناسب، شما می‌توانید در برابر نیازهای روزمره خود به ابزارهای لازم دسترسی داشته باشید و به راحتی مشکلات کوچک را حل کنید. همچنین، جعبه ابزار برای افرادی که در حرفه‌های مرتبط با ساخت و تعمیرات کار می‌کنند، بسیار حیاتی است.

برای خرید جعبه ابزار، می‌توانید انواع جعبه‌های ابزار با قیمت‌های مختلف را در فروشگاه ابزار آلات بستام پیدا کنید و با مقایسه انواع آنها، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. همچنین، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق شماره تلفن 03432134804 با کارشناسان ابزارآلات بستام مشورت نمایید و ابزار موردنیاز خود را با اطمینان خریداری کنید.همچنین اگر قصد راه اندازی ابزارفروشی دارید و میخواهید با ما همکاری کنید می‌توانید به صفحه ابزارآلات عمده مراجعه کرده و فرم همکاری را کامل کنید.

ابزارآلات اولیه موجود در جعبه ابزار

در این مقاله به بررسی راهنمای خرید جعبه ابزار و ابزار الات موجود در جعبه می‌پردازیم. همان طور که در ابتدای بخش گفتیم خرید جعبه ابزار یکی از لوازم ضروری برای همه افراد در هر کسب و کاری است. ابزارآلات ضروری و اولیه ای که درون جعبه ابزار می‌گیرد، عبارت است از:

انواع چکش

انبردست

انواع پیچ گوشتی

نوار تفلون

متر و فازمتر

انواع آچار

چراغ قوه

سیم چین و دم باریک

واشرهای فلزی و لاستیکی

میخ، پیچ و مهره و …

علاوه بر ابزارآلات کاربردی که نام برده شد، چند ابزار ضروری نیز داخل بعضی از جعبه‌ها وجود دارد. مثل: دستکش ایمنی، عینک ایمنی، محافظ گوش و …

انواع جعبه ابزار

انواع جعبه ابزار

معمولا اکثر ما در منازل خود جعبه ابزار‌های کوچک برزنتی داریم که بسیار پرکاربرد است. در این بخش از راهنمای خرید جعبه ابزار به بررسی انواع جعبه ابزار می‌پردازیم

معمولا جعبه ابزارها از جنس‌های مختلفی از جمله جعبه ابزار پلاستیکی، فلزی و یا برزنتی تولید می‌شوند. که در ادامه این بخش از مقاله به بررسی انواع این محصول می‌پردازیم:

جعبه ابزار دستی

جنس جعبه ابزار دستی معمولاً از جنس پلاستیک یا فلز است و نسبت به جهبه‌های دیگر این نوع جعبه ابزار از استحکام بالاتری برخوردار است.

 جعبه ابزار‌های فلزی دارای دسته‌های متحرک وتاشو هستند و حمل آن‌ها راحت است ابزاری از قبیل: انواع آچار، انبردست، پیچ گوشتی و انواع پیچ و مهره و ابزارآلات دیگر در این جعبه قرار می‌گیرد.

جعبه ابزار چرخ دار

همان طور که از اسم این جعبه ابزار مشخص است، جعبه ابزار چرخ دار مانند یک چمدان کوچک چرخدار است.معمولا ابزارالات برقی مانتد دریل و مته برقی و … در این جعبه‌ها حمل میشود که با توجه به چرخ دار بودن، جابجایی این جعبه بسیار راحت است.

جعبه ابزار قفسه‌ای

کارگاه‌ها بیشترین استفاده را از این نوع جعبه ابزار‌ها دارند. با توجه به نوع شکل ظاهری این جعبه ابزار مناسب ترین گزینه برای انواع کارگاه‌ها استفاده از این نوع جعبه ابزارها است. زیرا، در کارگاه‌ها حجم ابزارآلات بسیار زیاد است. از این رو جعبه ابزارهای کوچک گزینه مناسبی برای استفاده در کارگاه‌ها نیستند.

از این جعبه‌های فلزی قفسه ای شکل علاوه بر کارگاه‌ها، در صنایع مختلف نیز استفاده می‌شود.

راهنمای خرید جعبه ابزار

راهنمای خرید جعبه ابزار

با توجه به کاربردی بودن جعبه ابزار، رعایت نکات ایمنی و توجه به راهنمای خرید جعبه ابزار از اهمیت بالایی برخوردار است.

 که ما در این قسمت از مقاله راهنمای خرید جعبه ابزار به نکات مهمی‌که حین خرید این محصول باید به آنها توجه داشته باشید، می‌پردازیم:

سایز جعبه ابزار

توجه به سایز و اندازه جعبه ابزار، در زمان خرید آن یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام خرید این محصول باید مورد توجه قرار بگیرد. پس‌ جعبه ابزاری که انتخاب می‌کنید باید اندازه ای تجهیزات و ابزارآلات مورد نیازتان باشد.

جنس جعبه ابزار

توجه به جنس جعبه ابزار، از دیگر فاکتورهایی است که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید، معمولا جعبه ابزار‌ها با توجه به کاربردی که دارند از جنس پلاستیکی و یا فلزی هستند.

پس با توجه به حجم ابزارآلات خود، جعبه ابزار مناسب را خریداری نمایید. در صورتی که شما برای حمل تجهیزات سنگین به دنبال جعبه ابزار هستید، جعبه ابزار فلزی گزینه مناسبی برای شما است.

و برای حمل یا نگه داری ابزارالات سبک، بهترین انتخاب برای شما خرید جعبه ابزار پلاستیکی است.

قفل جعبه ابزار

جعبه ابزار با توجه به این که ابزار الات ریز و درشت مختلفی را در خود جای می‌دهد. توجه به قفل آن هنگام خرید این محصول، بسیار الزامی‌است. پس در زمان خرید از سالم بودن قفل آن اطمینان حاصل کنید.

طبقات و کشوهای جعبه ابزار

اندازه طبقات و کشوها در جعبه ابزار، از دیگر پارامترهای مهم دیگر در مبحث راهنمای خرید جعبه ابزار است که در زمان خرید جعبه ابزار باید مورد توجه قرار بگیرد. توجه داشته باشید که تعداد کشوها و طبقات جعبه ابزار باید مطابق با حجم ابزارآلات تان باشد.

دسته یا بند

جنس بند یا دسته در زمان خرید جعبه ابزار مبحث مهم دیگری است که در راهنمای خرید جعبه ابزار باید توجه داشت.

معمولا جنس بند یا دسته جعبه ابزار از جنس خود بدنه است. یعنی اگر جعبه ابزاری پلاستیکی باشد، جنس دسته نیز پلاستیکی می‌شود. در صورتی که نیاز به خرید جعبه ابزاری با بند بلند دارید بهتر است تا به سراغ کیف ابزارها بروید.

نحوه نگه داری جعبه ابزار

نحوه نگه داری جعبه ابزار

توجه به بعضی از نکات می‌تواند در نگه داری بهتر جعبه ابزار برای مدت طولانی مفید باشد. از این رو بهتر است تا جعبه ابزار را در محیط مناسب و دور از رطوبت نگه دارید. هر چند وقت یکبار، جعبه ابزار و ابزار الات داخل را گردگیری کنید. در صورتی که جعبه داری چرخ باشد قسمت چرخ را روغن کاری کنید.

نتیجه گیری

به طور کلی با توجه به این که جعبه ابزار‌ها از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. توجه به راهنمای خرید جعبه ابزار و توجه به استانداردهای استفاده شده در ساخت جعبه ابزار بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وارد شوید