راهنمای راه اندازی فروشگاه ابزارالات

راهنمای راه اندازی ابزارفروشی

نویسنده:

|

تاریخ انتشار:

از قدیم وجود برخی ابزارهای اولیه مثل پیچ‌گوشتی و آچار در اغلب خانه‌ها ضروری بود. اما امروزه ابزارآلات بخش مهمی از تجهیزات زندگی هر فرد را تشکیل می‌دهند زیرا بسیاری از ابزارها مدرن به راحتی می‌توانند شما را از استادکار بی‌نیاز کنند. به همین دلیل شغل ابزارفروشی می‌تواند یکی از پردرآمدترین مشاغل باشد.

از همین رو مجموعه ابزارآلات بستام سعی دارد با ارائه مطالبی درباره راهنمای راه‌اندازی ابزارفروشی به شما کمک کند تا بتوانید یک کسب‌وکار پر درآمد را آغاز کنید. همچنین شما می‌توانید برای خرید عمده انواع ابزارآلات از طریق همین سایت اقدام کنید.برای مشاهده و تکمیل فرم همکاری به صفحه ی عمده در منوی همین سایت مراجعه کنید.

راه اندازی فروشگاه و مغازه ابزارفروشی 

آنچه در این مقاله میخوانید…

مراحل راه‌اندازی یک فروشگاه ابزارفروشی

مراحل راه اندازی ابزارفروشی

در مرحله اول بهتر است بدانید این شغل نیز مانند هر شغل آزاد دیگری مشکلات و استرس‌های خود را دارد اما نکته مهم قدرت غلبه بر این اضطراب‌ها و شروع کار است. بهتر است مرحله به مرحله با ما همراه باشید تا بتوانید از طریق طی کردن مسیری درست به هدف خود برسید.در این قسمت ابتدا مراحل راه اندازی یک فروشگاه ابزارفروشی را آورده ایم و سپش به توضیح هرکدام پرداخته ایم:

  1. برآورد سرمایه
  2. برنامه ریزی
  3. انتخاب مکان فروشگاه
  4. جوارکسب
  5. اولویت بندی هزینه ها
  6. خرید تجهیزات موردنیاز
  7. تبلیغات و بازاریابی
  • برآورد سرمایه اولیه مورد نیاز

بدون شک برای شروع هر شغلی باید سرمایه مورد نیاز اولیه آن را برآورد کنید. این سرمایه مورد نیاز فقط مربوط به موجود کردن کالاها نخواهد بود بلکه هزینه‌های جانبی مانند اجاره مغازه، دکوراسیون، هزینه بازاریابی و … نیز مواردی هستند که نیاز به سرمایه دارند.

شما می‌توانید با کمی تحقیق از ابزارفروشی‌های قدیمی شهر یا محله‌تان، استعلام قیمت محصولات، جستجو برای یک مغازه قیمت مناسب و مشورت گرفتن از افراد با تجربه در مورد این هزینه‌ها اطلاعات کسب کنید.

  • برنامه‌ریزی

بهتر است وقت کافی برای برنامه‌ریزی در نظر بگیرید و مطابق با برنامه مسیر خود را ادامه دهید.

برای تاریخ شروع کار و اجاره مغازه بهترین زمان را در نظر بگیرید. درصد بازدهی و سود هر محصول را تخمین بزنید و با آگاهی آن‌ها را اولویت‌بندی کنید.

  • انتخاب مکان مناسب برای فروشگاه

  •  

مکان فروشگاه شما تعیین کننده میزان فروش و درصد سود شما خواهد بود. اگر نتوانستید مغازه‌ای در خیابان اصلی و مرکز خرید شهر پیدا کنید، بهتر است سراغ محله‌های شلوغ و گران قیمت بروید. وضع مالی اهالی محل یکی از نکات مهم در این مورد است.

انتخاب فروشگاهی در نزدیکی کارگاه‌ها و کارخانجات صنعتی می‌تواند یک بازار فروش بالقوه برای ابزارآلات باشد.

  • جواز کسب

فروش ابزارآلات نیز مانند هر کسب‌وکار دیگری نیاز به جواز کسب دارد. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت یا مراجعه به صنف و اتحادیه ابزار شهر خود برای دریافت جواز انتخاب کرده و مراحل اداری آن را طی نمایید.

  • اولویت‌بندی هزینه‌ها

رمز موفقیت برای شروع یک کسب‌وکار جدید اولویت‌بندی هزینه‌ها است. در درجه اول شما باید بدانید که برای کدام قسمت از کار باید هزینه بیشتری را اختصاص دهید مثلاً در این مورد هزینه اصلی کار مربوط به خرید ابزارآلات و تجهیزات و اجاره مغازه خواهد بود.

شما باید بهای خرید یا اجاره محل فروشگاه خود را فراهم کنید و متناسب با بودجه خود دکور مغازه را آماده نمایید. بسته به ابعاد مغازه و دکوری که زدید باید برای خرید کالاها اقدام کنید. پس به این فکر کنید که هر چه مغازه شما بزرگ‌تر باشد باید سرمایه بیشتری را برای تأمین بار اولیه در نظر داشته باشید.

  • خرید تجهیزات مورد نیاز فروشگاه

خرید تجهیزات برای راه اندازی ابزارفروشی

حالا نوبت به این می‌رسد که بفهمید هر کالا را چطور با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید تا بتوانید با هزینه کمتر، اقلام بیشتری را شارژ کنید. حتی اگر بتوانید با تأمین کننده‌ای برای خرید چکی قرار داد ببندید، یک سکوی پرش برای خود فراهم کرده‌اید.

لیست ابزارآلات مورد نیاز را به ترتیب قیمت و اولویت تهیه کرده و فروشگاه‌هایی که قصد دارید از آن‌ها خرید کنید را مشخص نمایید. سعی کنید محصولات پر تقاضا را در صدر لیست خرید قرار دهید.

    • تبلیغات و بازاریابی

    اولین قدمی که بعد از راه اندازی فروشگاه خود باید بردارید، تبلیغات و بازاریابی است. می‌توانید با راه اندازی حساب در پیام رسان های مختلف کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید و در معرض عموم دیگران قرار دهید.

    بهتر است با تولید محتوای خلاقانه و بررسی نیازهای مشتریان، تخصص و مهارت خود را به نمایش بگذارید.

    البته در بسیاری موارد مشاهده شده که حتی قبل از شروع کار نیز می‌توان بازاریابی را شروع کرده و با تحریک حس کنجکاوی دیگران، مشتریان را به سمت فروشگاه هدایت نمود.


    خرید انواع ابزارالات با قیمت عمده


    درآمد ابزارفروشی چگونه است؟

    ابزارفروشی یکی از کسب‌وکارهایی است که حاشیه سود بالایی دارد. البته این میزان سود با سرمایه اولیه شما کاملاً مرتبط است. البته نمی‌توان با یقین گفت که همه کالاها سود خالص برابری دارند.

     مثلاً اگر یک بسته پیچ و مهره را با قیمت عمده یک میلیون تومان خریده باشید، می‌توانید هر یک را به صورت خورد طوری به فروش برسانید که در نهایت سی تا چهل درصد سود نصیب شما گردد. یا برای فروش برخی ابزارآلات برقی، حاشیه سود ده الی پانزده درصدی را می‌توان در نظر گرفت.

    با این تفاسیر می‌توان گفت به طور میانگین به صورت ماهیانه 20 الی 30 درصد از سرمایه اولیه شما به سود خالص منجر می‌شود.

    سایت خرید و فروش ابزارآلات بستام برای خدمت‌رسانی بهتر و کمک به هم‌وطنان گرامی همه تلاش خود را به کار گرفته تا با ارائه اطلاعات تخصصی در حوزه ابزارآلات، سطح آگاهی جامعه را در این حوزه افزایش دهد.

    شما می‌توانید برای خرید برندهای معتبر ابزارآلات برقی و سایر تجهیزات مربوطه از طریق همین سایت اقدام کنید. کارشناسان ابزارآلات بستام از طریق شماره تماس 03432134804 آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان هستند.